Audi R8 5.2 FSI V10 plus 449kw carbon

Kód: 383195/4H 383195/1 D 383195/2-3 383195/4-7 383195/8-1 383195/15- 383195/29 383195/VIK Zvolte variantu
12 000 Kč / ks 15 000 Kč / ks 13 000 Kč / ks 12 000 Kč / ks 10 000 Kč / ks 9 000 Kč / ks 8 000 Kč / ks 35 000 Kč / ks od 8 000 Kč / ks
K dispozici K dispozici K dispozici K dispozici K dispozici K dispozici K dispozici K dispozici Zvolte variantu
Varianta

Audi R8 V10 plus je na hraně zákonů fyziky. Tohle auto nikdo nepřehlédne!

Detailní informace

Detailní popis produktu

 Nová generace supersportovního modelu Audi R8 sdílí technický základ s Lamborghini Huracán. Naše verze plus má 610 koní a z nuly do bezvědomí vás katapultuje za 3,2 sekundy!  

 

Technické parametry Audi R8 V10 plus

Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 10 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5204
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 449 / 8250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 6500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 330
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.5 / 9.3 / 12.3
Emise CO2: 287
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 338 / 0
Objem nádrže (l): 83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 265
Rozměr pneu: 245/30 ZR20, 305/30 ZR20

Výbava Audi R8 V10 plus:

  • keramické brzdy
  • pohon všech kol quattro
  • sportovní výfukový systém
  • magnetoreologické tlumiče
  • kovaná dvacetipalcová kola
  • karbonový exteriérový paket
  • karbonové dekory v interiéru
  • dynamické přední i zadní směrovky
  • tempomat, Phone Box, Audi connect
  • automatická dvouzonová klimatizace
  • navigace MMI s dotykovým ovladačem
  • audio Bang & Olufsen s výkonem 550 W
  • kožený paket Nappa, stropnice Alcantara
  • diodové světlomety včetně LED Laserlight 
  • sportovní multifunkční volant, sportovní sedadla
  • parkovací senzory vpředu a vzadu včetně zpětné kamery

 

Tohle auto nikdo nepřehlédne!

 Historie supersportovních produkčních modelů Audi není například ve srovnání se značkami Ferrari nebo Lamborghini nijak dlouhá, i přesto si ale první generace modelu R8 představená v roce 2007 připsala důležitá prvenství. Automobilka s ním poprvé vylétla mezi opravdovou elitu, která se nezdráhá pro posunování hranic investovat miliony do vývoje, a jako první model se čtyřmi kruhy ve znaku měl motor umístěný před zadní nápravou a laserové přední světlomety. Vůbec nejlepší je ale design karoserie první er-osmičky, který mi dá vždycky vzpomenout na futuristické Audi RSQ ze sci-fi filmu „Já, robot“ z první poloviny minulé dekády.

 

S novou generací Audi R8 nepřichází v oblasti designu žádný zvrat. Žánr sci-fi zůstal zachován, pouze už se bavíme spíše o autě pro Iron Mana. Tenhle dojem vzbuzuje zejména hodně ostrá přední část v čele s nízkou šestiúhelníkovou maskou chladiče (single frame) a úzkými diodovými světlomety, v našem případě s pokrokovou laserovou technikou pro dálkový režim (stojí 96.900 Kč a blíže jsme ji probrali před pár týdny). Vůz jsem alespoň na snímcích viděl ve spoustě barev, rudá Dynamite mu ale ve spojení s karbonovými bočními panely a kovanými dvacetipalcovými koly (stojí 42.500 Kč) sluší snad ze všeho nejvíce. R8 V10 plus je nízké, široké a naštvané auto, ale v někom, kdo v dlani tiskne jeho klíč, nevzbuzuje strach. Na pořadu dne je ale hluboký respekt, který k autu chovám dodnes.

 

Audi R8 V10 plus - nikdo není silnější

Žádný jiný sériově vyráběný model se čtyřmi kruhy není výkonnější, rychlejší a markantnější, než vysokovýkonné sportovní Audi R8 V10 plus s výkonem 449 kW (610 k) je nejvýkonnějším a nejrychlejším sériovým Audi, který byl kdy vyroben.

 

Atmosféricky plněný motor V10, uložený uprostřed před zadní nápravou, zaručuje fascinující výkony, především ve vrcholné verzi s výkonem 449 kW (610 k), což dokládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s a nejvyšší rychlosti 330 km/h.  Maximální točivý moment 560 N.m 6500/min. Výkon v porovnání s předchůdcem výrazně vzrostl, reakce vysokootáčkového (až 8700/min), atmosféricky plněného motoru se zdvihovým objemem 5,2 litru jsou ještě spontánnější. Agregát V10 má po vzoru závodních motorů mazání se suchou klikovou skříní, převzatý od dceřiné společnosti Lamborghini.  Spotřeba paliva je v porovnání s předchůdcem nižší až o 13 procent a motor V10 pracuje s mnoha technickými řešeními pro hospodárný provoz. Mezi ně patří mimo jiné systém COD (Cylinder-on-Demand), který odpojuje jednu řadu válců při nízkém zatížení. Dalším přínosem je dvojité vstřikování, které vstřikuje palivo podle potřeby do spalovacích prostorů a do sacího potrubí. Pokud řidič při rychlosti jízdy více než 55 km/h uvolní pedál plynu, je motor odpojen od převodovky a nové R8 pokračuje v jízdě setrvačností. U stojícího vozu je V10 deaktivován systémem start-stop.

Audi R8 V10 plus zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 s a v akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 330 km/h. Zrychlení z 0 na 200 km/h uplyne 9,9 s. U vrcholného modelu připadá na každou koňskou sílu pouhých 2,38 kg hmotnosti bez provozních náplní.

Za motorem je uložena extrémně rychle řadící sedmistupňová převodovka S tronic, kterou řidič ovládá elektronicky (by wire). Dvouspojková převodovka předává sílu nově koncipovanému pohonu všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou mezinápravovou spojkou na přední nápravě, která je pro zajištění maximálních jízdních výkonů aktivně chlazena kapalinou. Spojka rozděluje hnací sílu variabilně v závislosti na jízdní situaci – až 100 procent může být přenášeno na přední nebo zadní nápravu.

Řízení mezinápravové spojky je integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select a umožňuje řidiči výběr základních režimů comfort, auto, dynamic a individual. U modelu R8 V10 plus (na přání pro V10) je navíc k dispozici režim Performance s třemi doplňkovými módy dry, wet a snow, které přizpůsobují nejdůležitější parametry jízdní dynamiky přilnavosti povrchu vozovky. Mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy patří k sériové výbavě a jeho svornost byla nově optimalizována pro aktivně řízený pohon všech kol quattro.


Závodní geny Audi R8 V10 plus

Také v konstrukci podvozku se zavěšením kol na dvojicích příčných ramen z hliníku se zrcadlí závodní geny nového modelu Audi R8. U modelu V10 plus je nastavení mimořádně sportovní a pro oba motory se dodávají v sériové výbavě elektronicky řízené tlumiče (Audi magnetic ride).

Nové řízení s elektromechanickým posilovačem poskytuje citlivé spojení s vozovkou. Alternativně montuje Audi dynamické řízení, jehož převod se mění v závislosti na rychlosti jízdy.

Audi R8 s oběma motory jezdí sériově na 19“ kolech, na přání je mohou nahradit 20“ kola s pneumatikami rozměrů 245/30 vpředu a 305/30 vzadu. Výkonné brzdy zaručují intenzivní zpomalení, u vrcholného modelu jsou brzdové kotouče vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny (na přání pro model R8 V10).
Systém Audi drive select začleňuje do svých čtyř základních režimů kromě pohonu quattro další systémy – škrticí klapku/pedál plynu, řízení, S tronic, adaptivní tlumiče, dynamické řízení (na přání) a klapky výfukové soustavy. V jízdních módech režimu Performance, dry, wet a snow, je řízena také charakteristika elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC.


Lehká konstrukce Audi R8 V10 plus

Pohotovostní hmotnost R8 V10 plus je 1555 kg, hmotnost bez provozních náplní dokonce 1454 kg. Rozhodujícím faktorem v důsledně realizovaném konceptu lehké konstrukce je prostorový rám ASF, který váží díky nové konstrukci kombinující více materiálů pouhých 200 kg

Do rámové konstrukce z hliníkových dílů jsou integrovány velké komponenty z uhlíkových kompozitů – středový tunel, zadní stěna a střešní sloupky B. U modelu R8 V10 plus jsou hliníkové vnější panely karoserie doplněny díly z uhlíkového kompozitu, jako jsou zadní boční panely „sideblades“ a difuzor. Oproti předchůdci má prostorový rám ASF z více materiálů o 40 procent vyšší torzní tuhost.

Stejně jako u závodního vozu je aerodynamický koncept nového modelu Audi R8 zaměřen primárně na jízdní stabilitu. Jeho centrálním prvkem je dlouhý a široký difuzor ve spodní části vozu. U modelu R8 V10 působí při nejvyšší rychlosti přítlak odpovídající hmotnosti 40 kg na přední a 100 kg na zadní nápravu.

 

Design Audi R8 V10 plus

Audi R8 má vnější délku 4,42 metru a šířku 1,94 metru. Jeho proporce s interiérem umístěným co nejvíc vpředu, dlouhou zádí a relativně krátkým rozvorem prozrazují na první pohled technickou koncepci sportovního vozu s motorem uloženým uprostřed. Na přání nabízí Audi světlomety LED s laserovými bodovými světly, která prodlužují dosah dálkových světlometů na dvojnásobek. V kombinaci s nimi se dodávají dynamické ukazatele směru i vpředu, v zadních světlometech LED jsou součástí sériové výbavy. Vzhled zádě určují difuzor, mřížka pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru a – u modelu V10 plus – pevný spoiler z uhlíkového kompozitu.


Interiér Audi R8 V10 plus

Určujícím prvkem je oblouk „monoposto“, který obklopuje přístrojový panel. Přístrojová deska budí dojem lehkosti a na svém spodním okraji nese ovládací prvky automatické klimatizace ve tvaru turbíny. Za sedadly je k dispozici odkládací prostor o objemu 226 l, který doplňuje zavazadlový prostor v přídi o objemu 112 l.

Nová jsou i nízko uložená sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, v modelu plus jsou nahrazena skořepinovými sedadly s lehkou konstrukcí (na přání pro V10). Co se týče čalounění, mají zákazníci na výběr Alcantaru a jemnou kůži Nappa ,a našeho modelu k zapůjčení je interiér včetně stropnice z Alcantary. 

Řidič sedí v R8 jako v závodním voze. Může ovládat všechny důležité funkce, aniž by musel pouštět volant a odvracet zrak od dění před vozem. Multifunkční sportovní volant Audi R8 V10 plus, nese dvě satelitní tlačítka pro spuštění a vypnutí motoru a volbu jízdních režimů Audi drive select. Kůží obšitý volant R8 Performance se čtyřmi satelitními ovládacími prvky nabízí navíc tlačítko včetně otočného voliče režimu Performance a další tlačítko pro ovládání klapky výfukové soustavy.

Závodní vůz připomíná také digitální displej Audi virtual cockpit, tvořený monitorem TFT s úhlopříčkou 12,3“, který zobrazuje veškeré informace v náročných grafických zobrazeních s vysokým rozlišením. Řidič má na výběr tři režimy zobrazení. V režimu Performance jsou kolem otáčkoměru rozmístěny další ukazatele – např. točivého momentu a výkonu, teploty motorového oleje a pneumatik, zrychlení nebo časů na kolo na závodním okruhu. Řidič si přitom může individuálně nakonfigurovat ukazatele kolem rychloměru a otáčkoměru podle potřeby a využití.

 

                                                           

 

 

Audi R8 v Alpách

                                                           

 

 

Audi R8 V10 plus autopůjčovna PKtechnik, zrychlení

                                                          

 

 

 Audi R8 V10 plus VS Lamborghini Huracan, které z nich je rychlejší?

                                                          

 

 

 Audi R8 Motorshow TOKIO

                                                         

 

 

 Výlet do Alp s e supersportem Audi R8

                                                          

Audi R8 Alpentour

Audi R8 Motorshow TOKIO

Audi R8 v Alpách

Audi R8 V10 plus autopůjčovna PKtechnik, zrychlení

Audi R8 V10 plus VS Lamborghini Huracan

Audi R8 V10 Plus: Introduction

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: